انواع روشهای کاشت مو
نوشته شده توسط : مونا احمدی

در حال حاضر جديدترين و كارآمدترين روشي كه براي كاشت مو وجود دارد، روش SUT است. در صورتي كه اين عمل به روش درست خود انجام شود، نزديك به ۱۰۰% از فوليكول‌ هايي كه در اين روش برداشته مي‌شوند، مي‌توانند زنده بمانند و بعد از پيوند زدن در منطقه پذيرنده هم رشد سالم و طبيعي داشته باشند. طول عمر زياد و حالت كاملاً طبيعي موهاي كاشته شده سبب مي شود كه حتي آرايشگر شما هم نتواند تفاوت بين آنها با موي طبيعي شما را تشخيص دهد.
عكس
گزينه هاي مناسب براي عمل كاشت مو:
علي‌رغم آنكه عمل كاشت مو بيشتر براي مردان انجام مي شود، اما اين عمل منحصر به فقط مردان يا فقط زنان نمي باشد. كارشناسان كاشت مو تنها اشخاصي هستند كه صلاحيت لازم براي تعيين يك گزينه مناسب براي انجام عمل كاشت مو را دارند. اين امر تا حد زيادي به شدت ريزش مو و مقدار موي قابل دسترس در منطقه اهدا كننده وابسته است.
روش هاي متعددي براي انجام عمل كاشت مو وجود دارد كه برخي از مهم‌ترين آنها كه در مركز موي رنسانس انجام مي شود عبارتند از:
كاشت مو به روش FUE:
روش FUE يا “برداشت واحد فوليكولي” (Follicular unit extraction) يك روش كاشت مو است كه در آن فوليكول‌ هاي داراي يك تا چهار تار مو از بخش پشت يا بغل سر كه تراكم فوليكول‌ها در آن بالاتر است، برداشته شده و در بخش‌هاي دلخواه در جلوي سر كاشته مي‌شوند تا ظاهري طبيعي و پُرپشت پيدا كند.

كاشت مو به روش FUT:
روش FUT يا “پيوند واحد فوليكولي” (Follicular unit transplant) روش ديگري براي كاشت مو است كه با استفاده از ميكروسكوپ‌هاي پُرتوان انجام مي شود. در اين روش ميكروسكوپ به بهبود عملكرد پيوند و تأمين پوشش بيشتر و يكنواخت ‌تر مو كمك مي ‌كند و سبب كسب نتيجه هاي بهتري از اين عمل مي شود. علاوه بر آن، ميكروسكوپ براي اشخاصي كه رنگ موي روشن يا جوگندمي دارند، كارآيي خيلي زيادي دارد. وقتي كه مو در محل مورد نظر كاشته شد، به صورت مجموعه تشكيل يافته از يك تا چهار تار مو رشد خواهد كرد.

كاشت مو به روش SUT
روش SUT به عنوان پيشرفتي در عرصه ترميم و كاشت مو شناخته مي شود كه به وسيله آن، كاشت مو بدون باقي گذاشتن هيچ گونه جاي زخم بر روي سر انجام مي شود. اين روش نوآورانه كه تأييديه FDA (سازمان غذا و داروي ايالات متحده) را نيز دارا است، براي درمان ريزش مو در مردان و زنان كارآيي خيلي بالايي دارد. روش SUT كه در حال حاضر در پيشرفته‌ترين مراكز كاشت مو در دسترس است، به عنوان روشي شناخته مي شود كه نتيجه هاي كاملاً طبيعي و غير قابل تشخيص از موي طبيعي در زنان و مردان حاصل مي‌كند.

برتري هاي روش SUT:
يك عمل بدون درد و با حداقل تهاجم است.
هيچ احتياجي به استفاده از تيغ جراحي و بخيه ندارد.
دوره بهبودي بعد از عمل خيلي كوتاه است و روز بعد از عمل مي‌توان به محل كار بازگشت.
رشد موها به صورت دائمي خواهد بود.
بخش ‌هاي بزرگي از پوست سر را تنها در يك جلسه پُر مي‌كند و نتيجه هايي كاملاً طبيعي حاصل مي‌ كند.
هيچ گونه جاي زخم خطي بر روي پوست سر باقي نمي ‌گذارد.
هيچ گونه ناراحتي و عوارضي از قبيل كشيدگي و بي‌حسي پوست را به دنبال ندارد.
تحولي در درمان ريزش مو محسوب مي شود.

كاشت مو به روش BHT:
روش BHT يا كاشت موي طبيعي بدن (Body Hair Transplant) كه با عنوان BHHT يا كاشت مو از بدن به سر (Body Hair to Head Transplant) نيز شناخته مي شود، يكي از شيوه هاي كاشت مو است كه با استفاده از همان تكنيك FUE انجام مي‌گيرد، با اين تفاوت كه منطقه اهدا كننده در اينجا پشت سر نمي باشد، بلكه فوليكول‌ هاي مو از بخش‌هاي ديگر بدن برداشت مي‌شوند. در واقع در اين روش، بخش‌هاي گوناگون بدن از قبيل ريش، سينه، كمر، شكم، پاها و دست‌ها مي‌تواند به عنوان منطقه اهدا كننده باشد. پس از آنكه گرافت‌هاي مو از هر يك از اين بخش‌ها برداشته شد، در بخشي از سر كه دچار طاسي يا ريزش مو شده است، كاشته مي ‌شوند.

روش كاشت در زمان عمل كاشت مو:
۱٫ بيمار براي انجام عمل آماده مي شود
در زمان انجام عمل كاشت مو، فوليكول‌ هاي مو از بخشي از پشت سر كه به صورت ژنتيكي در برابر ريزش مقاوم است، برداشته مي شود و سپس در بخش‌هايي از جلو سر كه دچار طاسي يا ريزش مو شده است، كاشته مي شود.
۲٫ موي منطقه اهدا كننده كوتاه مي شود
قبل از انجام عمل، موي منطقه اهدا كننده كه موهاي كاشته شده به روش جراحي از آن برداشت خواهد شد، كوتاه مي شود.
۳٫ منطقه اهدا كننده براي انجام عمل آماده مي شود
وقتي كه منطقه اهدا كننده تميز و موي آن كوتاه شد، با استفاده از بي‌حسي موضعي بي‌حس مي شود.
۴٫ بافت از منطقه اهدا كننده برداشته مي شود
بخشي از پوست سر در منطقه اهدا كننده كه حاوي فوليكول‌ هاي مقاوم به ريزش است، به وسيله جراحي برداشته مي شود.
۵٫ زخم منطقه اهدا كننده با بخيه بسته مي شود
بخشي از پوست سر در منطقه اهدا كننده كه حاوي فوليكول‌ هاي مقاوم به ريزش است، به وسيله جراحي برداشته مي شود.
۶٫ موي بلند اطراف زخم شانه مي شود تا روي بخيه‌ها را بپوشاند
وقتي كه موي اطراف زخم موجود در منطقه اهدا كننده شانه مي شود، روي بخيه‌ها را مي‌پوشاند و اين بخيه‌ها ديگر ديده نمي‌ شوند.
۷٫ بافت برداشته شده از منطقه دهنده به قطعات كوچك حاوي گرافت‌هاي فوليكولي تقسيم مي شود
در اين مرحله بافت برداشته از منطقه دهنده توسط تكنسين‌هاي جراحي و در زير ميكروسكوپ به قطعات كوچك‌تري نقسيم مي شود و واحدهاي فوليكولي موجود در آن براي پيوند آماده‌سازي مي شود.
۸٫ منطقه پذيرنده براي پيوند آماده مي شود
در اين مرحله ابتدا منطقه پذيرنده با بي‌حسي موضعي بي‌حس شده و براي كاشت فوليكول‌ هاي جديد مو آماده مي شود. براي منطقه پذيرنده هيچ احتياجي به كوتاه كردن يا تراشيدن موها وجود ندارد.
۹٫ بريدگي‌هاي كوچكي در منطقه پذيرنده زده مي شود
در اين مرحله، بريدگي‌هاي ريزي به شكل نامنظم و مطابق با الگوي طبيعي رشد موها در منطقه پذيرنده ايجاد مي شود. سپس گرافت‌هاي فوليكولي با دقت در داخل اين بريدگي‌هاي ريز قرار داده مي‌شوند.
۱۰٫ گرافت‌ها در داخل بريدگي‌ها جايگذاري مي‌شوند
واحدهاي فوليكولي كه براي پيوند آماده شده‌اند، به آرامي در داخل بريدگي‌هاي ايجاد شده در منطقه پذيرنده قرار داده مي‌شوند.
۱۱٫ گرافت‌ها با تراكم‌ هاي گوناگوني كاشته مي‌ شوند
معمولاً كوچك‌ترين گرافت مو همراه با دو گرافت ديگر در جلوترين بخش خط رويش مو قرار داده شده و سه يا چهار گرافت در پشت آن قرار مي‌ گيرد.
۱۲٫ شرايط بيمار بعد از پايان عمل كاشت مو
بلافاصله بعد از آنكه عمل كاشت مو به پايان رسيد، بر روي سر بيمار صدها زخم خيلي ريز و تارهاي موي كوتاهي كه از داخل آنها بيرون زده است، ديده مي شود.

بعد از عمل كاشت مو:
پس از آنكه عمل كاشت موي طبيعي به پايان رسيد، يك سري دستورات و داروهاي مخصوص در اختيار شما گذاشته مي شود و سپس مي‌توانيد مرخص شويد. اغلب اشخاصي كه اين عمل را انجام مي‌دهند، مي‌توانند چند روز بعد از انجام عمل به محل كار خود باز گردند. اگر هر گونه ورم و خون‌مردگي در محل كاشت مو اتفاق بيفتد، بيشتر در روز سوم بعد از عمل و بعد از آن خواهد بود. معمولاً بيمار ناراحتي خفيف تا ملايمي را در منطقه اهدا كننده احساس مي‌كند، اما در منطقه پذيرنده درد چنداني احساس نمي شود.
فعاليت‌هاي فيزيكي شديد را بايد براي ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل كاشت مو به تأخير انداخت. بلافاصله بعد از آنكه فوليكول‌ مو در محل جديد پيوند زدند، وارد فاز استراحت مي‌شوند كه در طي آن، اين فوليكول‌ ها هيچ رشدي نخواهند داشت. اين مرحله در حدود ۳ ماه به طول مي‌انجامد. پس از اين مدت، موهاي جديد شما شروع به رشد مي‌كند، اما تقريباً ۵ ماه طول مي‌كشد تا اين موها رشد و نمو كافي كرده و نتيجه هايي كه انتظار داشته‌ايد را بتوانيد مشاهده كنيد. نكته خيلي مهمي كه بايد به خاطر داشته باشيد، در مورد سرعت رشد موها است. سرعت رشد موها در بعضي از اشخاص خيلي زياد و در بعضي ديگر ممكن است خيلي كم باشد. بنابراين نتيجه هاي نهايي اين عمل را نمي‌توان تا حداقل يك سال بعد از آن به طور كامل ارزيابي نمود.
هزينه عمل كاشت مو بسته به روش مورد استفاده در اشخاص گوناگون متفاوت است و به ازاي تعداد گرافت مورد نياز براي هر شخص تعيين مي شود.

منبع: كاشت مو




:: برچسب‌ها: کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: